“You and X”, noua funcţie Facebook

Posted on October 31, 2010

1


Îmi place noua funcţie Facebook. Dacă nu aţi observat până acum, când eşti pe profilul cuiva, ai opţiunea să vezi istoricul interacţiunilor cu acea persoană. Dincolo de beneficiile pentru conturile personale, văd un real folos pentru “companii” (prin “companii” înţeleg conturile profesionale).

În primă fază, “companiile” pot urmări traiectoria linkurilor, comentariilor, postărilor în rândul prietenilor (să fiu mai realist/rezonabil, e suficient să fie urmărit buzz-ul creat de influenceri). Odată ajunşi aici, se poate identifica o altă categorie de ,,prieteni” valoroşi pentru ,,companie”, reprezentată de cei care comentează postările influencerilor. Fie că este pozitiv ori negativ, feedbackul rezultat e o materie primă consistentă.

Un beneficiu al noii functţii, ce poate fi speculat în interesul recrutării & HR brandingului, este că ea permite identificarea şi urmărirea fanului/prietenului care e cel mai ataşat de ,,companie”, care distribuie cea mai mare cantitate de informaţii despre companie. Terminologia în domeniu numeşte această persoană ,, social media evangelist”. Ea poate fi folosită pentru business în două scopuri: fie este cooptată în echipă, fie este contractată în scopuri publicitare, fiind remunerată pentru ataşamentul faţă de ,,companie” şi pentru promovarea imaginii/produselor acesteia. E drept, activitatea de research în cazul acesta reclamă un volum mare de muncă, însă e necesar, ca şi companie, să îţi cunoşti ,,gurile” rele sau bune de pe Facebook.

Advertisements
Posted in: Uncategorized