Mihai Paun şi scrierile lui

Posted on September 7, 2010

1


Manifest

Mereu mi-am animat romantismul dorintei de a vedea lucruri normale. Intotdeauna am avut ceva cu tirajul urias al tabloidelor, cu cei numarati-pe-degete ,,musafiri” la GalAteCa, cu Ionatan Pirosca descoperit post-mortem, cu sport.ro plin de sexualitate, cu  rastignirea culturii prin indicatori de rating. Vreau ca Modigliani si van Gogh sa isi vanda tablourile in timpul vietii lor;  sutele de milioane post-mortem le sunt un afront. Vreau ca arta sa fie virala, contagioasa, pandemica. Vreau ca propagarea artei sa fie ca o urmare a chemarii ,,veniti de luati lumina”  cand curtea bisericii se transforma intr-un spatiu al impartasirii sociale prin spiritual. Dati-mi arta pentru ca vreau sa imi extrag la timp sevele din excrescentele spirituale ale epocii mele.  Intindeti lumanarea aprinsa si spre ceilalti!

L-am descoperit pe Mihai Paun abia dupa ce a scris si publicat (?) doua volume de poezii… Multumesc ToateBlogurile pentru ca a mediat intalnirea mea cu poetul.  I-am citit zeci de poezii de ieri pana azi.  Pentru ca nu vreau sa il cunoasteti incarcerat in perceptiile mele, va indemn sa ii vizitati blogul: Mihai Paun .

Invitatii speciale pentru lectura si opinii merg la: VaxalyGabi Macovei si Eliza.

Oh, tu, calule alb, de var
cu aripi inalte pana la cer,
Mirosul tau il simt de departe
ca si mirosul neputintei tale de a zbura,
Aici te asemeni cu mine
sau eu ma aseman cu tine
in aceasta tristete geroasa,
Vine toamna!
Si ne vom colora cu moarte,
Aceiasi moarte ne va cuprinde pe amandoi
ruginindu-ne
ca mai apoi sa ne inghetam sufletele pietroase
prin ninsoare,
Crivatul nu va canta a primavara,
ne va jeli a departari sterpe,
a singuratatea fiecaruia,
Daca ne-am gasi inimile am putea iubi! (Darea de inima, Mihai Paun, fragment)

Posted in: Blitz