Recrutare pe Facebook

Posted on April 26, 2010

3


Recrutare pe Facebook nu se face in Romania (foarte putin a inceput sa se implice Bestjobs). Nici in strainatate (Norvegia) nu se prea practica strict cu scopul recrutarii ci mai mult conex, ca branding HR . Spun asta pentru ca un click pe un add ca cel din prezentarea de mai jos duce pe un site unde mai trebuie sa dai o gramada de click-uri ca sa ajungi la formularul de aplicare la un job. Deci ideea e sa livreze trafic spre o anumita sectiune a site-ului, nu spre un camp de aplicare (chiar daca formularea anuntului e clara).

Pentru a vedea corect slide-ul de mai jos selectati optiunea menu- full screen.

Concluzii: -recrutarea pe Facebook e la indemana oricarui HRist, nu necesita competente specifice.

-e mai ieftina decat recrutarea traditionala

-targetarea este asemanatoare unei campanii de recrutare serioase

-scade enorm posibilitatea ca anuntul sa ajunga la candidati iligibili. Se elimina riscul de a primi in schimbul platii CV-uri nefolositoare: din 1000 CV-uri cumparate de pe ejobs, bestjobs, 35% nu corespund din start descrierii jobului. ,,Pachetul de CV-uri” (silver, gold, platinium) este inlocuit cu ,,pay-per-click” : cati oameni au ajuns pe site-ul companiei in urma Ad-ului vor fi facturati cu 0.49 centi (exemplu). Rezulta o investitie ridicata calitativ: platesti mai eficace interesul posibililor angajati.

Ca limita a acestei variante de postare a anunturilor:  sunt la origine un instrument de marketing si nu sunt 100% adecvate/adaptate specificitatii recrutarii. Contin unele campuri vagi, nesemnificative pentru HR. Dar, dincolo de asta si cunoscand perfectionismul Facebook, e predictibil ca Ads announcement va deveni noua directie spre care se indreapta recrutarea.

Advertisements
Posted in: HR