Propaganda caştigurilor piramidale

Posted on February 22, 2010

2


,, Nu atac ideea de slujbă. Vă rog să înţelegeţi că eu nu atac ideea de a avea o slujbă, eu atac REZULTATELE pe care le obţinem în urma efectuării unei slujbe. Dacă serviciul ar fi adevărata avere, aş fi prima persoană care să vă sfătuiască să urmaţi modelul slujbei. Dar lucrurile nu stau aşa – şi aceasta este cruda realitate” Burke Hedges-Marketing la indigo.

Cruda realitate era urmatoarea: se dă un medic în situaţia:

150000 $ anual, casa, casa de vacanta, 2 masini de lux, 2 vacante cu familia pe an, abonament la club si alte cheltuieli, majoritatea produselor detinute sunt luate in rate.

Constatare: medicul este sclavul slujbei sale. Deducţia logică: slujba nu aduce decât dependenţa de venit. Soluţia: ,,lasă banii să muncească pentru tine” →câştiguri piramidale.

Acesta este un paragraf dintr-o carte pe care am fost invitat să o citesc, pentru a înţelege mai bine o propunere de colaborare ,,cu beneficii atât pentru noi cât şi pentru dumneavoastră”. Cartea era ataşată pe mail, în loc de descriere a ofertei de ,,afacere”. Bineînţeles, propunerea venea clasic, în urma studierii CV-ului meu…

După ce am citit paragraful de sus, am renunţat la curtoazia profesională şi m-am oprit. Am ceva cu oamenii care în beţia argumentaţiei lor, te iau peste picior, îţi fac cu ochiul şi cred că te-au fraierit. Oameni care, pentru a părea speciali/specialişti, neagă un lucru şi îl exprimă apoi prin elementele identitare ale acestuia. D-l Burke Hedges nu are nimic cu slujba (îndeletnicire de oarecare durată şi limitată la un orar de lucru pe care cineva o are ca angajat la o întreprindere de stat sau particulară şi care este remunerată cu o anumită sumă de bani- DEX online) ci tocmai cu elementele esenţiale al acesteia (din care reies rezultatele slujbei): remuneraţia, programul de lucru, profesarea. E ca şi cum ai spune: eu nu am fost la cumparaturi, eu am fost să achizitionez mere, pere şi cărţi.

Înţeleg că slujba are aspecte ,,negative” prin rutină, lipsa satisfacţiei, riscuri, venituri nesatisfacătoare dar nu poţi cere oamenilor să renunţe la slujbe şi să devină ,,antreprenori piramidali” făcand apel la argumentul leneş şi păcătos al libertăţii de a nu merge la muncă dacă nu ai chef să o faci: ,, banii vor lucra pentru tine”.

Pentru că veni vorba de capital, libertate, muncă, vă las citatul meu favorit din Karl Marx:

,,Domnilor, nu vă lăsaţi înşelaţi de cuvântul acesta-libertate…el nu înseamnă libertatea unui individ faţă de altul ci libertatea capitalului de a zdrobi pe muncitor”.

Posted in: Personal views