HR made by Libertatea.ro

Posted on February 5, 2010

5


Astăzi, 5.02.2010, Libertatea.ro a publicat un articol cu tematică pur HR-istă dar cu o abordare jalnică: cum să răspunzi corect la “5 întrebări pe care le primim la angajare”. Specialiştii care au dat răspunsurile sunt de la myjob.ro , în ciuda faptului că întrebările sunt atât de generale încât orice răspuns cu pretenţia ,,standard” este naiv şi fals.

1. De ce aţi trecut atât de des de la un loc de muncă la altul?
Răspunsul corect: În trecut, am făcut greşeala să accept un job bazându-mă doar pe salariul oferit. Această strategie a însemnat să trec de la un loc de muncă la altul, pentru că nu eram niciodată mulţumit. Acum doresc să lucrez pentru o companie unde să fiu recompensat pentru munca mea.

,,Tradus”, răspunsul înseamnă: ,,până ieri m-a interesat doar salariul/pachetul de beneficii, acum însă [vreau să lucrez într-o companie unde să fiu recompensat pentru munca mea], deci tot după bani umblu”. E ca şi cum ai spune: eu nu sunt un simplu OM, eu sunt o fiinţă umană!

2. De ce ar trebui să vă angajăm?
Răspunsul corect: În loc să vă dau un răspuns standard, aş vrea să vă arăt efectiv ceea ce ştiu să fac.

Ce bun eşti tu ,,frate”! Erving Goffman se răsuceşte în mormânt dacă te aude; câtă concentraţie de dramaturgie socială pe metru cub de vorbe! Stai să înţeleg mai bine: sugestia de răspuns e standard, forma e standard, vrăjeala e standard, dar nu, tu spui că ,, în loc să dai un răspuns standard…..” Bun!

3. De ce vreţi să plecaţi de la actualul serviciu?
Răspuns corect: M-am familiarizat îndeajuns de mult cu activitatea mea şi cu compania. Caut o nouă poziţie ca să mă pot dezvolta şi să aduc un suflu nou în organizaţia dv.

Opaaa! Dar parcă banii erau problema!? Companiile nu au nevoie de suflu nou, ca au sisteme de ventilaţie. Nici de porumbei voiajori care pleacă după 5-6 luni pentru că ,, s-au familiarizat îndeajuns de mult cu activitatea şi cu compania”.

4. Cât intenţionaţi să lucraţi în această companie?
Răspunsul corect: Plănuiesc să rămân la acest job atât cât pot contribui performant şi creşte profesional.

Vezi punctele 1), 2), 3)

5. Ce pretenţii salariale aveţi?
Răspuns corect: Pe baza responsabilităţilor pentru acest job, mă orientez către un salariu între «x» şi «y» lei net.

Cam fragil şi uşor de refuzat, dar totuşi e un răspuns bunicel! Ţinând cont că negocierea salariului e un mit în România (cel puţin pentru entry-level şi middle), e mai bine să spui direct cât vrei decât să pierzi timpul sacrificând pioni.

Am început să scriu postul la 08:12 şi articolul de pe libertatea.ro  avea 1270 ,,lecturări”, la 08:50 când am terminat de pus diacriticile, îl citiseră 2027. Aveţi grijă fraţilor ce citiţi, mie chiar îmi pasă de voi!

P.S. Ăsta e un comentariu la articol:

#3. anonim | 2010.02.05 | 09.30 Daca dai asemenea raspunsuri e clar ca nici dracu nu te angajeaza !O s spuna ca esti increzut si arogant!

Posted in: HR