7 avantaje ale unui cont pe Facebook, Twitter, Blog*

Posted on February 1, 2010

2


Notă!   Companiile nu te caută pe Facebook, Twitter, Hi5 sau orice altă platformă socială. Dacă ai poze pe Hi5 în care apari vandalizând trenurile la depou, nu-ţi restricţiona profilul de teamă că cei de la Orange vor scotoci ungherele internetului atunci când te vor recruta. Eşti în siguranţă, cel puţin momentan.

Dar, poţi să îi laşi pe cei de la Orange să te găsească, îi poţi manipula prin faptul că îi laşi să vadă un spaţiu dedicat, personal în care tu apari în mediul tau cotidian. Îţi pot vedea practicile de weekend, câinele sau papagalii, familia, pasiunile (fotografie, alpinism, rummy, clubbing, etc). Ce avantaje sunt?

1) Oferi mai mult decat un CV, oferi informaţii despre persoana din spatele unui nume şi a unui numar de telefon în dreptul cărora s-a bifat „OK”.

2) Ai ocazia să pui în aplicare mult discutatul ,,branding personal”.

3) Ai ocazia să demonstrezi  propoziţia: ,, posed excelente abilităţi de comunicare şi relaţionare”.

4) Poţi contura mai mult ideea : ,,pasionat de Resurse Umane şi Internet” prin lista celor pe care îi urmăreşti pe Twitter şi care sunt celebrităţi în domeniul tău de interes, prin componenţa blogrollului, prin calitatea de ,,fan” al anumitor saituri, companii, comunităţi.

5) ,, The Power is in Sharing the Knowledge” 1+1= 2 x 2. Articolele de pe blog, tweeturile, sunt surse de cunoaştere, ,,ponturi”. Mai mult, te ţin la curent cu noutăţile în domeniu. Nimeni nu postează despre razboaiele daco-romane….

6) Dacă la jobul la care ai aplicat au mai făcut-o alte 1500 persoane, dintre care 200 au aceeaşi formare universitară şi aceeaşi experienţă ca şi tine? Ce te va diferenţia şi ce îţi va aduce un V sau un OK lângă nume? Un cont bine întreţinut pe Social Media poate face diferenţa!

7) A scrie un blog accesibil (ca formă a prezentării informaţiei), a personaliza un profil de Twitter, Facebook, a păstra coerenţa între tematica propusă şi subiectele abordate, sunt aspecte care vorbesc de la sine şi pot deveni elemente cheie în recrutare.

Ideile exprimate mai sus nu au caracter general. Depind de tipul de job la care aplici, de rigiditatea unui anunţ, de creditul pe care îl dai acestor elemente. Nu spun acum să pui linkul de Facebook în CV-ul tau de pe BestJobs dacă nu vrei să fii văzut aşa cum eşti pe Facebook. Dacă îl consideri un potenţial avantaj, evidenţiază-l! La fel e şi cu Twitter, Blog*, Hi5, etc. Ideea de bază e să nu îţi fie teamă să-l prezinţi companiilor pe Omul din spatele unui costum, a unui CV şi căruia îi transpiră palmele aşteptând să intre la interviu.

Blog* = wordpress, blogger, joomla, drupal, flatpress etc.

Pentru Andreea, Bogdan si Valy.

Advertisements
Posted in: Uncategorized