Pe Social Media nu dăm subvenţii la hectar

Posted on October 31, 2009

0


Microjobs.ro şi alte încercări timide mă fac să mă gândesc foarte des (şi serios) la recrutarea pe Social Media. Mai exact, pe bloguri via Twitter. Statisticile (incomplete) referitoare la bloguri scot în evidenţă o resursă umană destul de uniformă, fără îndoială de calitate ridicată (nu zic în comparaţie cu cine) şi ce e mai important- e ieftină pentru că nu există infrastructura necesară exploatării ei. Reformulez în limbaj mai de plastilină: nu avem în România (nici străinii nu prea au) o platformă online în care millennials să se simtă în largul lor şi unde angajatorii să îi poată vedea aşa cum sunt ei, dacă vă convine mai mult, să fie un fel de expoziţie cu vânzare.

Aşa cum arată acum cele mai multe bloguri din România, nu au mari şanse să impresioneze un blog-hunter. Cică un CV stă pe masa HR-istului în jur de 3 minute. Acelaşi HR-ist, de cât timp dispune ca să se dumirească ce e cu blogul meu/tău şi să programeze un interviu? Deci, pentru el nu contează în primă instanţă „hectarul” contentului tău ci unealta care-l munceşte. TU! Tradus în limbaj de specialitate, CV-ul tău, profilul tău personal (neaparat şi profesional).

Secţiunea asta trebuie să se găsească neaparat pe blog (o completez şi eu adecvat diseară). Nu trebuie să inserezi CV-ul de pe Bestjobs et all, profilul de pe LinkedIn, anexe cu ce ai făcut + recomandări. Nu. Simplu, adecvat jobului pe care vrei să-l practici, ariei de interes pe care o reprezinţi, cu link spre cele de mai sus, desigur. Exemple bune (şi diverse): Zoso, Adrian Ciubotaru, Dragos Bucurenci, o variantă de artist: Gabi Macovei (să scrii totuşi că ai fost şi director de vânzări), o variantă care imi place mult: Sorin Tudor.

Dacă a face bani din blog este o chestie matură şi deloc condamnabilă, a avea un profil reprezentativ nu alterează specificul de bloger. Încă un argument forte îl deduc din ce afirma în HR online (la final) Bogdan Theodor Olteanu: dacă el nu mai angajează pe cine nu e online ≡ contează cine e cel mai vizibil/uşor de găsit online.

Pe Social Media nu dăm subvenţii la hectar, vrem să vedem tractoare!

Advertisements
Posted in: HR