The ugly truth

Posted on October 21, 2009

2


…sau despre limitele recrutării atunci când se ia în considerare prezenţa online (Social Media). Cazuri.

Cele peste 2,2 milioane de conturi pe Hi5, 250.000 de profile Facebook, în jur de 25.000 de conturi Twitter (datele sunt aproximative) fac inevitabilă luarea Social Media în calculul recrutării.

Însă, o privire profesională într-un spaţiu personal poate conduce la confuzie şi cel mai adesea scoate la iveală discrepanţa dintre ce vrea angajatorul şi ce oferă candidatul. Fără a fi naivi, deşi mulţi oameni înjură, consumă alcool, apar în ipostaze indecente, afişează un comportament deviant, angajatorul când recrutează are drept etalon codul bunelor maniere sau o percepţie morală asupra aspectelor de mai sus.

Pornind de la asta, să vedem ce poate găsi un recruiter când evaluează profilul online al candidatului. Are un CV în mână şi pe monitor: Facebook, Blog, Twitter, Hi5, Flickr, MySpace.

-în CV scrie: bune abilităţi de comunicare şi relaţionare (lait-motivul CV-urilor). Pe blog nu are articole bine redactate, e incoerent în idei, exprimare. Pe Facebook are greşeli gramaticale şi scrie „a la messenger”. { ? }

-în CV scrie: loial şi corect în relaţia cu angajatorul, comportament deontologic. Pe Twitter îşi critică şi desconsideră şefii, colegii, compania. Pe Flickr pune poze în care arată cum munceşte el şi ce atitudine are la birou când nu e şeful în preajmă. Aprecieri mai mult sau mai puţin laudative, corecte ori confidenţiale vis-a-vis de clienţi, beneficiari, parteneri ai companiei sunt postate pe profilele personale.  { ?? }

-în CV scrie: tolerant, sociabil, anti-discriminare. În online afişează status-uri rasiste, sexiste, xenofobe. { ??? }

-la ,, Defecte/ puncte slabe” în CV scrie: workaholic, foarte sobru, nu sunt modest, uşor arogant, etc. (atribute de obicei negative pentru simţul comun, dar care instrumentate în contextul muncii dau rezultate deosebite). Însă, orele la care îşi postează articole, status-uri, poze coincid cu orele de muncă. Pozele de pe MySpace şi Flickr îl arată consumând alcool în spaţiul public, afişându-se în ipostaze indecente, provocatoare. { ???? }

-un alt aspect semnificativ pe care îl pot găsi recruiterii în spaţiul personal online este legat de compoziţia link-urilor, adreselor de email, gmail, user-ului, nick name-ului:  69_4_u, prea_bună_pt_tine, pornstar, angel_with1wing, glossy_girl, flamingo_me_star, anti_unguri, etc, etc, etc NU au ce căuta într-un link-URL, ID, email,nick name. Fiecare e liber să şi le aleagă, dar un angajator nu este pe aceeaşi lungime de undă cu fanteziile, aspiraţiile, intimităţile tale. Aici dau exemplu şi URL-ul blogului meu, care este o greşeală…din nepriceperea utilizării unei platforme wordpress. Am să o remediez, imediat ce aflu cum se poate modifica!!!

Advertisements
Posted in: HR