Avatarii zeitei Haser

Posted on September 1, 2009

5


Un verset din Biblie spune:  “nu dispretuiti inceputurile slabe!”.  Sper ca acest post sa fie privit mai mult ca pedagogic decat moralizator si in niciun caz dispretuitor.
Mi se intampla des si cred ca e un defect profesional sa observ mereu lipsuri, greseli, exprimari grabite ale celor ce practica domeniul resurselor umane. Exista atat de multe paradigme ce sustin (indreptatit sau nu) anumite cai de actiune in acest domeniu incat uneori este greu sa cataloghezi continutul, mesajul transmis, strategia. Insa, lipsa continutului scoate rapid in evidenta carentele si in cele din urma neprofesionalismul.

La ce ma refer:

  • primesc mailuri in care o anumita firma imi cere CV-ul, fara niciun detaliu, fara link spre site-ul lor, fara motivatie, fara date de contact, semnatura, etc. Cand cer detalii, mi se raspunde sec: ,,este important sa va avem CV-ul in baza de date; va vom contacta noi”. Asa NU!
  • un prieten de la Genpact mi-a spus recent ca a primit o invitatie la un interviu si un job description de 2 pagini din care nu a inteles nimic. Un mesaj vag, fara detaliile importante.
  • site-urile de recrutare sunt pline de situatii derutante: pentru postul de “spalator de vase” se cer: abilitati de comunicare si organizare…Aici gasiti anuntul de pe BestJobs, sper sa fie activ cat mai mult timp, desi am un print screen reusit.

Sunt doar cateva exemple din ce am intalnit pana acum. Am preferat sa scriu doar despre ce eram sigur ca e adevarat si nu extrase din folklorul organizational.

La polul opus, am intalnit manageri de resurse umane cu adevarat profesionisti: primul care imi vine in minte este Mihaela Lefter de la Skillteam (skillteam), o combinatie de amabilitate si strategie care garanteaza succesul unei recrutari. Este una din cele mai asertive persoane pe care le-am intalnit si modelul meu de recruiter.

Posted in: HR