Comunicare strategica

Posted on August 29, 2009

0


Citeam zilele trecute un articol pe un blog de HR al unui head-hunter renumit in Romania si dupa urmatoarea fraza: “Adevaratii oameni de afaceri stiu bine ca succesul sau esecul unui business stau in mainile catorva oameni-cheie din companiile respective, putini la numar, si ca doar la ei se refera atat-de-vehiculata sintagma « oamenii sunt cel mai valoros capital al firmei noastre »”  m-am gandit brusc la strategia de persuasiune prin adancirea granitelor. Un head-hunter vorbeste despre importanta angajatilor cheie intr-un business, adica a celor pe care este el nisat. E normal sa ii delimiteze clar de restul posibililor angajati pentru ca el asta vinde…si decat sa cumpere compania 3 middle-level de pe un site de recrutare, mai bine da el asigurari ca un senior e o afacere mai profitabila. Garantat, doar:,,adevaratii oameni de afaceri stiu bine ca succesul….”!

Nu ma intereseaza sa stiu daca asa e sau nu in realitate ci faptul ca exprimarea tradeaza strategia aceasta a adancirii granitelor. Cand o companie apeleaza la un head-hunter este clar ca ii acrediteaza expertiza in domeniu…iar o fraza de genul celei de mai sus nu face decat sa deschida si mai mult cordialitatile si sa gadile orgoliul. Spun asta deoarece tot pe acelasi blog am citit parerea autorului despre managerii de top: nicidecum una buna, entuziasmanta sau macar apreciativa. Suna cinic sa vinzi o marfa despre care nu ai o parere buna…

Despre acest Articol este vorba (prima fraza in special).  Parerea autorului despre manageri de top o gasiti Aici. Cititi comentariile.

Nota: din discutiile pe tema importantei angajatilor avute cu prietenii care muncesc in companii de top, pe pozitii medii, au rezultat pareri impartite. Voi cauta poll-uri semnificative.

Advertisements
Posted in: HR